Az M3-as metróvonal déli szakaszának rekonstrukciós munkálatai jelenleg a tervezett ütemezés szerint haladnak a rendkívüli járványügyi vészhelyzet ellenére is. A felújításon dolgozók védelmében az alagútban és az állomásokon területileg széthúzott munkavégzések zajlanak, a szűkebb üzemi helyiségekben pedig a technológiai folyamatok során is a megfelelő távolságok és higiéniai előírások betartásával szervezik meg a munkát.
Kőbánya-Kispest metróállomás felszíni kihúzókörzete már teljesen átépült, az új sínpárok a helyükre kerültek, a betonlemezes felépítmény helyett mindenhol elkészült a zúzottköves ágyazat, és hamarosan befejeződik a harmadik sín - ami a vonatok elektromos ellátását biztosítja - burkolatának szerelése is.
A dízel TVG-k, azaz tehervágánygépkocsik, szinte megállás nélkül róják a köröket Kőbánya-Kispest és Nagyvárad tér között, hogy az építési anyagok, szerszámok, új gépek, berendezések beszállítása, valamint a hulladékok kiszállítása ne okozzon fennakadást.
A legfontosabb új berendezések - légkezelők, főszellőzők, vízköddel oltó berendezések - beszállítása, telepítése megtörtént, és heteken belül befejeződnek az alapszerelések. Az elektromos bekötések után, a jelenlegi ütemterv szerint nyár végén kezdődhetnek el a tesztelési folyamatok.
Az állomásokon beépített álmennyezetek és falburkolatok tartószerkezete látványosan átalakította az utasterek képét, a Határ úton és Ecseri úton lerakott padlóburkolatok, pedig már sejtetik, milyen színvilággal újulnak meg a metrómegállók.
A munkálatokról készült fotókat ITT, a videós összefoglalót pedig ITT lehet megtekinteni.
Fotók: Horváth Bence
Videó: Vincze Júlia