Actual

Unloading the rails

In a previous year's report, we have already described how - in line with the renewal of the entire track section - the delivery of each 108-meter long rail in the area under construction is done, where they are placed, how they are welded, and finally, by what means their surface is grinded to the right condition.

There has not been any news about the process that preceded it, the arrival of the rails on the Kőér utca vehicle depot of BKV Zrt.

Aktualitások

Azbesztmentesítés az M3 metróvonal déli szakaszán

Az M3 metróvonal építésekor 1970-1990 között a középületek, ipari létesítmények esetén előszeretettel alkalmaztak azbeszt származékokat. A kitűnő hőszigetelő tulajdonságokkal rendelkező azbeszt világszerte közkedvelt építőanyagnak számított, egészségkárosító hatása később vált ismertté, Magyarországon 2005 óta tilos a használata. Az Európai Uniós szabályoknak megfelelően épületek bontásakor kötelező azbesztazonosítást és szórtazbeszt-mentesítést végezni.

A kép illusztráció

 A metrófelújítás kezdete óta kiemelt figyelmet fordítunk az azbeszt tartalmú szigetelések beazonosítására és szakszerű eltávolítására. A vonal északi szakaszán az építési tervek alapján és a ’80-as évek végére jellemző felhasználási metódus ismeretében a gépészeti szerkezetek bizonyos egységeinél várhatóan előforduló azbeszt tartalmú szigetelések bontására olyan technológiát írtunk elő, amivel megelőzhető volt, hogy káros anyag kerüljön a környezetbe.

Budapest
BKV
BKK
MFPI