Actual

Rail grinding

One of the most important parts of the renovation of metro line M3 is reconstruction of the track itself.

We have already written about the transport of tracks that are longer than the height of the Parliament building, and we have also published a video report, as well as have mentioned how carefully and well-organized the transport equipment and the professionals must be working on it.

After the delivery has been completed, the rails are welded together to form a single rail track - this is also a spectacular process that we have previously reported.

One of the most interesting phases of the underground works on the track sections is grinding, which has been implemented with one of the most modern Speno rail grinders in the modernization of the northern section of the M3 metro line.

Aktualitások

Sínköszörű

Az M3-as metróvonal felújításának egyik legfontosabb része magának a sínpályának a rekonstrukciója.

Az Országház magasságával is vetekedő hosszúságú sínszálak beszállításáról korábban már írtunk, továbbá videóbeszámolót is közöltünk, ahogyan azt is megemlítettük, hogy milyen körültekintően és jól szervezetten kell működnie a szállításokat végző szerelvényeknek és a rajta dolgozó szakembereknek.

Miután a beszállítás megtörtént, a sínszálakat összehegesztik, hogy egy egységes sínpályát alkossanak - ez szintén egy látványos folyamat, korábban erről is tudósítottunk.

A pályaszakaszokkal kapcsolatos földalatti munkák egyik legérdekesebb fázisa a köszörülés, amely az egyik legmodernebbnek számító Speno sínköszörű alkalmazásával valósult meg az M3-as metróvonal északi szakaszának korszerűsítése során.

Budapest
BKV
BKK
MFPI