Az M3 metrófelújítás további ütemezése

Az M3 metróvonal jelentősége, Budapest közösségi közlekedésében betöltött szerepe, valamint a metrófelújítás hatása a város forgalmára nem elhanyagolható. A lassan öt éve tartó beruházás sok türelmet, együttműködést kívánt és kíván még néhány hónapig a lakosság és az érintettek részéről. Igyekszünk minden aktuális és fontos információt megosztani a rekonstrukcióról, láthatóvá tenni – cikkek, fotók, videók formájában – mi is miért történik a föld alatti kivitelezés során, de beszámoltunk a projekt nehézségeiről és a megoldásokról is.

Jelenleg is tárgyalásokat folytatunk a kivitelezőkkel egy olyan ütemezésről, amiről azt gondoljuk, hogy az utasok és a városban közlekedők érdekeit szolgálja. Az M3-as metró teljes vonalán a felújítási munkálatok befejeződnek 2023 márciusában. Az állomások utasforgalomnak történő átadását a következők szerint tervezzük:

2023 januárjában megnyílnának az utasok előtt a Ferenciek tere és Deák Ferenc tér állomások, így Deák Ferenc tér Kőbánya-Kispest között már metró szállítaná az utasokat. Az autóbuszos pótlás Deák Ferenc tér és Göncz Árpád városközpont között lenne.

2023 márciusában átadnánk az utasforgalomnak a Arany János utca és Nyugati pályaudvar állomásokat, valamint a Dózsa György utat már akadálymentes elérhetőséggel. Így az M3 metró már teljes vonalon közlekedne, a Nagyvárad tér és Lehel tér állomásokon megállás nélküli áthaladással. A metrópótlás teljesen megszűnne, a Nagyvárad tér és Lehel tér állomáspótló járatokkal lenne megközelíthető.

2023 májusában megnyílna az utasforgalom előtt a Nagyvárad tér és Lehel tér is – ahol a korszerűsítés csak 2022 májusában kezdődött – így befejeződne az M3 metróvonal rekonstrukciója.

Budapest
BKV
BKK
MFPI