Utasforgalom és metrófelújítás

Az északi szakasz korszerűsítése során a bontási és építési anyagok ki- és beszállításának megszervezése próbatétel elé állította kivitelezőket, hiszen az M3-as metróvonal egyetlen felszíni kapcsolata a BKV Zrt. Kőér utcai járműtelepe, ami Újpesttől messze, Kőbányán található. A megoldást akkor egy ideiglenes leadónyílás kialakítása jelentette.

A déli szakasz felújításának logisztikai feladatai a távolságot tekintve kedvezőbbek, kihívást az utasforgalom biztosítása jelent: a középső és északi szakasz zavartalan működéséhez reggel el kell indulniuk a szerelvényeknek a járműtelepről, este pedig vissza kell térniük oda, a rendelkezésre álló egyetlen sínpáron.

Korábban beszámoltunk arról, hogy az egyik sínpár elbontása már megtörtént. Vágánykorszerűsítés kizárólag a pályaszakasz feszültségmentesítése idején végezhető, alapvetően 6-19 óra között.

Bár a felszíni kapcsolat közelsége a szállítások során könnyebbséget jelent a felújítás alatt álló Népliget – Kőbánya-Kispest szakaszon, azonban a metró közlekedése nehezebbé teszi a szervezést.

Budapest
BKV
BKK
MFPI