Az M3 metróvonal infrastruktúra rekonstrukció fontos részét képezi a vonal teljes pályaszakaszának felújítása, ennek a munkának pedig egy érdekes és látványos szakasza a speciális sínszerkezetek, az ún. kitérők felújítása, teljes cseréje.
A felújítás ezen szakaszait érintő munkálatokról most az egyik vállalkozó készített videós beszámolót. Látható, hogy az elbontás után az új kitérő vasanyagát, szerkezeti elemeit először készre szerelik, az adott helyszínen pontosan beállítják és elmozdulás ellen gondosan rögzítik. Ezek után történik a fogadó vasbetonszerkezet szerelése, majd kibetonozása, amely csővezetékeken érkezik a felszínről. A gondos bedolgozás után a kitérő szerkezet rögzítései a betonágyazatba kerülnek, a szükséges mélységgel. A beton megkötése után - körülményektől függően 2-3 hét - a szerkezet teljesen kész és használatba vehető.
Ezt az építési folyamatot „top-down” technológiának nevezik, előnye, hogy a beton megkötésével teljesen elkészül az adott szerkezet, utólagos szerelés, beállítás, fúrás vagy vésés már nem szükséges.
Részlet a videóból