Habár minden metróállomáshoz hozzátartoznak, beépítésükről, szerelésükről mégsem tudunk túl sokat, jóllehet ennek folyamata ugyancsak nagy odafigyelést és szervezőmunkát kíván a szakemberek részéről.
A berendezések cseréje során a régi mozgólépcsők elbontásra kerülnek. A legtöbb könnyebben mozgatható részegységüket és alkatrészüket kiszerelik, végül szinte csak az acél vázszerkezet marad. Ezt emelő berendezések segítségével távolítják el az épületszerkezetből. A mozgólépcsőket befogadó betonszerkezetek felújítása után következhet az új mozgólépcsők beépítése.
Az új eszközök több különálló egységből állnak, ezek jellemzően az alsó, felső és középső elemek. Egy-egy ilyen elem tömege akár 3-4 tonna is lehet. A helyszínre szállított egységeket ideiglenesen kialakított rámpán keresztül engedik le az aluljárószintre és görgős kocsik segítségével mozgatják a beépítés helyére, ahol a födémben kialakított (a régi lépcsők bontásánál is használt) emelési pontokra felhelyezett kézi mozgatású csörlők segítségével emelik a végleges helyükre azokat.
Az új berendezések összeszerelése során mérésekkel ellenőrzik pályájuk pontos helyzetét. Miután az összes részegység és burkolat összeszerelésre és beállításra került, a mozgólépcsők próbajáratása során elvégzik az egyes alkatrészek finombeállítását. A végső szakértői vizsgálatot követően a hatóság engedélyezheti az új mozgólépcsők használatba vételét.