Mint minden összetett folyamatnál, úgy az M3-as metróvonal rekonstrukciójánál is meghatározott sorrendben követik egymást a munkafolyamatok. A látványos, bontással-építéssel járó munkálatokat megelőzte a tervezés, és egy ugyancsak fontos folyamat, az állomások feltérképezése és lemodellezése.
A tervezőasztalt virtuálisan megjelenítő szakprogramok lehetővé teszik a mérnökök számára, hogy 3D-ben lássák az egyes állomások felépítését, ahol különböző színekkel jelölik az eltérő építési területeket, a beépítendő eszközöket, a megmaradó-, és megszűnő tereket.
Az utazóközönség és a sajtó érdeklődését felkeltő, az állomások akadálymentesítését elősegítő ferdepályás felvonók beépítésének tervezése szintén aprólékos munkát igényel, hiszen azok még nincsenek forgalomban tömegközlekedési célzattal Magyarországon.
Hogy néz ki egy ilyen tervrajz? A rekonstrukción dolgozó szakemberek „asztaláról” most kiemeltünk néhány példát, amely a projekt későbbi szakaszában megújuló állomásokat mutatja be.
3D-s modellek a ferdepályás felvonók beépíthetőségére