Elkezdődött a felújítás az M3 metróvonal teljes középső szakaszán

A metrófelújítás több mint felén már túl vagyunk, hiszen a korszerűsítés három éve kezdődött és várhatóan két év múlva az egész vonal kívül-belül újjászületve, modernizálva, akadályoktól mentesen, biztonságosabban szolgálja majd a főváros utazóközönségét.

Az M3 metróvonal 17,3 km-es teljes hosszából mára megújult 10,5 km hosszú szakasz, a húsz állomásból még kilenc korszerűsítése van hátra. A legnagyobb kihívásnak tekinthető középső szakasz korszerűsítése most érkezett el.

A belvárosi rész Arany János utca és Ferenciek tere állomásain már 2020 tavaszán elkezdődött a rekonstrukció, nyáron pedig folytatódott a Semmelweis Klinikák és Corvin-negyed állomásokon is. A teljes lezárás november 7-én történt meg, így a középső szakaszon  - Nyugati pályaudvar és Semmelweis Klinikák állomások között - nem közlekednek a metrószerelvények.

A Nyugati pályaudvar, Deák Ferenc tér és Kálvin tér állomások bontása is elindult, a korábban átadott állomásokon - Arany János utca, Ferenciek tere, Corvin-egyed, Semmelweis Klinikák - az utasforgalom biztosítása miatt eddig át nem adott területeken is elkezdődtek a korszerűsítési munkálatok, és most már teljesíthetők az állomási munkákhoz kapcsolódó alagúti és szállítási feladatok is.

A Nyugati pályaudvar, Deák Ferenc tér és Kálvin tér állomások utolsó munkanapjain készített képválogatással és videós összefoglalóval búcsúzunk a több mint 40 éves látványvilágtól.

Fotók: Horváth Bence

Videó: Vincze Júlia

Budapest
BKV
BKK
MFPI