Hírek

Egyetemi hallgatók látogatták meg a metró felújítás alatt lévő szakaszát

Az BKV Zrt. Metró Felújítási Projekt Igazgatósága (MFPI) az Innovációs és Technológiai Minisztérium Közlekedési Operatív Programokért Felelős Helyettes Államtitkárságának, mint a rekonstrukció Irányító Hatóságának felkérésére, az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Programhoz (IKOP) kapcsolódóan egy projektlátogatást szervezett egyetemi hallgatók részére.

Hogyan kerül az állomásokra egy időben több mint 400 méternyi sín?

Az M3 metróvonal infrastruktúra rekonstrukció keretében új, korszerű pályaszerkezet épül, a szükséges sínszálak beszállítása pedig pontos, aprólékos szervezést igényel, mivel a 108 méter hosszúságú elemek egyben kerülnek a helyükre. Egy 108 méter hosszú sínt elképzelni is nehéz, ha például a Parlament mellé állítanánk, pontosan 12 méterrel lógna túl a legmagasabb ponton.

Szállítás a Kőér utcai járműtelepen keresztül

Egy korábbi beszámolónkban arról írtunk, hogy az M3-as metróvonal rekonstrukciós feladatainak elengedhetetlen részét képezi a felújítás alatt lévő területekre az építési anyagok és eszközök, a beépítendő berendezések, a nagyobb gépek be- és kiszállítása. Mindez a déli szakaszon található Kőér utcai járműtelepről történik.

Változások az M3-as metró közlekedésében az augusztus 20-ai hosszú hétvégén

Augusztus 18-án, szombaton, 19-én, vasárnap és 20-án, hétfőn az M3-as metró a fővárosban közlekedők kényelme érdekében Kőbánya-Kispest és a Lehel tér között a teljes üzemidőben közlekedik. Újpest és Lehel tér között ebben az időszakban is metrópótló járatokkal utazhatnak.

Augusztus 19-én, vasárnap az M3-as metró a szokásosnál egy órával tovább, éjjel fél egyig vehető igénybe.

Miért szükséges az M3 metróvonal lezárása csúcsidőn kívül és hétvégenként - a nyári szünet és a fővárosban zajló többi felújítás időtartama alatt is?

A fővárost és annak közösségi közlekedését érintő, tavaly november óta tartó nagyszabású projekt az M3 metróvonal rekonstrukciója. Ennek végrehajtása és megszervezése nehéz és összetett logisztikai feladat, hiszen a metróvonal egyetlen állandó felszíni kapcsolata a Kőér utcai járműtelep, amely a mintegy 17 km hosszú vonal déli végén található.

Kiépítés alatt az új irányítási rendszer a metróban

Legutóbbi riportunkban az építési feladatokról számoltunk be, mára azonban elmondható, hogy az északi szakaszon előrehaladott készültségi állapotban vannak az állomási-diszpécserhelyiségek (ÁDI), és az ezeket kiszolgáló technikai helyiségek (úgynevezett távközlési szerelvényszobák) amelyek összeköttetésben állva a központi diszpécserekkel, az M3-as metróvonal új és korszerű irányítási rendszerének fontos részét képezik majd.

M3-as metró, alkotói pályázat - véget ért a zsűrizés

Az alkotói pályázatra beadott művek bírálata véget ért, a zsűri meghozta döntését. Nem voltak könnyű helyzetben, hiszen - ahogy azt a beadott pályaművek nagy száma is bizonyítja - igen nagy volt az érdeklődés. Emiatt egy többkörös bírálati rendszert kellett kidolgozni és ennek mentén kiválasztani a helyezetteket.

Akadálymentesítés az M3-as metró vonalán

Néhány héttel ezelőtt, április 25-én a Fővárosi Közgyűlés megszavazta, hogy az M3-as metró mind a 20 állomása akadálymentes legyen. Május 10-én Tarlós István főpolgármester és Kovács Ágnes, a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetségének (MEOSZ) elnöke sajtótájékoztatót tartott és együttműködési megállapodást írt alá a metróvonal akadálymentesítéséről.

Akadálymentesítés ferde felvonókkal

A különböző építmények ferde felvonókkal történő akadálymentesítésére Európa szerte számos nagyvárosban találhatunk példát. Ezen építmények és környezetük adottságai többnyire nem, vagy csak nagy kockázatok és ráfordítások árán tették volna lehetővé a hagyományos felvonók beépítését. Prágában, Párizsban, Londonban és Stockholmban már jelenleg is ferde felvonók üzemeltetésével biztosítják a metróállomások akadálymentes használatát.

Közlekedési rend április 28. és május 1. között

Az április 28. és május 1. közötti hosszú hétvége három napján, április 29-én (vasárnap), 30-án (hétfőn) és május 1-jén (kedden) az M3-as metró egész nap Kőbánya-Kispest és a Lehel tér között közlekedik. Újpest és a Lehel tér között mindhárom nap pótlóbusz szállítja az utasokat. Április 28-án (szombaton) az M3-as metró teljes vonalán pótlóbusszal lehet utazni. További információ

Előtérben a felújítás

Amint arról már korábban beszámoltunk, az M3-as metró vonalán számos helyen felváltotta a bontási munkálatokat az építkezés; jóllehet ezek nagy része eddig azokat a területeket érintette, amelyek a jövőben sem lesznek láthatóak az utazóközönség számára, hiszen a kiszolgálóhelyiségek átalakítása, a közműhálózat áthelyezése a háttérben zajlik.

Az M3-as metró közlekedése a húsvéti hosszú hétvégén, március 30-a és április 2-a között

A fővárosban közlekedők kényelme érdekében – ahogy azt már korábban közöltük – 2018. március 30-tól április 2-ig, a húsvéti hosszú hétvége mind a négy napján Kőbánya-Kispest és a Lehel tér között közlekedik az M3-as metró, azaz szünetel a hétvégéken megszokott teljes vonalas pótlás. Újpest-Központ és a Lehel tér között ebben az időszakban is pótlóbusz jár.

Háttér - rekonstrukció

A felújítás során a metró valamennyi építménye megújul, nem csak az állomásokon és az alagútban folynak rekonstrukciós munkálatok, hanem az utasforgalomtól elzárt üzemi területeken is. Az M3-as metró működése óta változtak az üzemeltetés követelményei, szigorodtak a biztonsági előírások, természetesen ennek megfelelően átalakulnak a háttér helyiségek is.

A március 15-ei és a húsvéti hosszú hétvégén Kőbánya-Kispest és a Lehel tér között jár az M3-as metró

A fővárosban közlekedők kényelme érdekében 2018. március 15-től (csütörtöktől) 18-ig (vasárnapig), valamint a március 30-i nagypéntektől húsvét hétfőig terjedő hosszú hétvégén Kőbánya-Kispest és a Lehel tér között teljes üzemidőben közlekedik az M3-as metró. A két hosszú hétvégén a metrópótló buszok csak a Lehel tér és Újpest között közlekednek.

Miért szükséges az M3-as metróvonal teljes lezárása csúcsidőn kívül és hétvégenként?

Az M3-as metró felújítása különleges feladat, hiszen egyetlen felszíni kapcsolata a Kőér utcai járműtelep, ami a vonal déli szakaszán található. Minden gépet, eszközt, anyagot innen szállítanak be a rekonstrukció alatt lévő északi szakaszra, és a bontási anyagot is itt szállítják ki az alagútból.

Budapest
BKV
BKK
MFPI