Hírek

Kiépítés alatt az új irányítási rendszer a metróban

Legutóbbi riportunkban az építési feladatokról számoltunk be, mára azonban elmondható, hogy az északi szakaszon előrehaladott készültségi állapotban vannak az állomási-diszpécserhelyiségek (ÁDI), és az ezeket kiszolgáló technikai helyiségek (úgynevezett távközlési szerelvényszobák) amelyek összeköttetésben állva a központi diszpécserekkel, az M3-as metróvonal új és korszerű irányítási rendszerének fontos részét képezik majd.

Az M3-as metró felújítása gyerekszemmel

Több hónap elteltével a 2018. június 26-án tartott díjátadóval hivatalosan is véget ért az M3-as metró rekonstrukciójával kapcsolatban a BKV Zrt. Metró Felújítási Projekt Igazgatósága által és Budapest Főváros Önkormányzatának egyetértésével kiírt alkotói pályázat. A budapesti Deák 17 Gyermek és Ifjúsági Művészeti Galériában megtartott eseményen a díjazottak, hozzátartozóik, segítőik, valamint a pályázat támogatóinak jelenlétében, összesen több mint száz fő részvételével zajlott.

M3-as metró, alkotói pályázat - véget ért a zsűrizés

Az alkotói pályázatra beadott művek bírálata véget ért, a zsűri meghozta döntését. Nem voltak könnyű helyzetben, hiszen - ahogy azt a beadott pályaművek nagy száma is bizonyítja - igen nagy volt az érdeklődés. Emiatt egy többkörös bírálati rendszert kellett kidolgozni és ennek mentén kiválasztani a helyezetteket.

Akadálymentesítés az M3-as metró vonalán

Néhány héttel ezelőtt, április 25-én a Fővárosi Közgyűlés megszavazta, hogy az M3-as metró mind a 20 állomása akadálymentes legyen. Május 10-én Tarlós István főpolgármester és Kovács Ágnes, a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetségének (MEOSZ) elnöke sajtótájékoztatót tartott és együttműködési megállapodást írt alá a metróvonal akadálymentesítéséről.

Akadálymentesítés ferde felvonókkal

A különböző építmények ferde felvonókkal történő akadálymentesítésére Európa szerte számos nagyvárosban találhatunk példát. Ezen építmények és környezetük adottságai többnyire nem, vagy csak nagy kockázatok és ráfordítások árán tették volna lehetővé a hagyományos felvonók beépítését. Prágában, Párizsban, Londonban és Stockholmban már jelenleg is ferde felvonók üzemeltetésével biztosítják a metróállomások akadálymentes használatát.

Közlekedési rend április 28. és május 1. között

Az április 28. és május 1. közötti hosszú hétvége három napján, április 29-én (vasárnap), 30-án (hétfőn) és május 1-jén (kedden) az M3-as metró egész nap Kőbánya-Kispest és a Lehel tér között közlekedik. Újpest és a Lehel tér között mindhárom nap pótlóbusz szállítja az utasokat. Április 28-án (szombaton) az M3-as metró teljes vonalán pótlóbusszal lehet utazni. További információ

Előtérben a felújítás

Amint arról már korábban beszámoltunk, az M3-as metró vonalán számos helyen felváltotta a bontási munkálatokat az építkezés; jóllehet ezek nagy része eddig azokat a területeket érintette, amelyek a jövőben sem lesznek láthatóak az utazóközönség számára, hiszen a kiszolgálóhelyiségek átalakítása, a közműhálózat áthelyezése a háttérben zajlik.

Az M3-as metró közlekedése a húsvéti hosszú hétvégén, március 30-a és április 2-a között

A fővárosban közlekedők kényelme érdekében – ahogy azt már korábban közöltük – 2018. március 30-tól április 2-ig, a húsvéti hosszú hétvége mind a négy napján Kőbánya-Kispest és a Lehel tér között közlekedik az M3-as metró, azaz szünetel a hétvégéken megszokott teljes vonalas pótlás. Újpest-Központ és a Lehel tér között ebben az időszakban is pótlóbusz jár.

Háttér - rekonstrukció

A felújítás során a metró valamennyi építménye megújul, nem csak az állomásokon és az alagútban folynak rekonstrukciós munkálatok, hanem az utasforgalomtól elzárt üzemi területeken is. Az M3-as metró működése óta változtak az üzemeltetés követelményei, szigorodtak a biztonsági előírások, természetesen ennek megfelelően átalakulnak a háttér helyiségek is.

A március 15-ei és a húsvéti hosszú hétvégén Kőbánya-Kispest és a Lehel tér között jár az M3-as metró

A fővárosban közlekedők kényelme érdekében 2018. március 15-től (csütörtöktől) 18-ig (vasárnapig), valamint a március 30-i nagypéntektől húsvét hétfőig terjedő hosszú hétvégén Kőbánya-Kispest és a Lehel tér között teljes üzemidőben közlekedik az M3-as metró. A két hosszú hétvégén a metrópótló buszok csak a Lehel tér és Újpest között közlekednek.

Miért szükséges az M3-as metróvonal teljes lezárása csúcsidőn kívül és hétvégenként?

Az M3-as metró felújítása különleges feladat, hiszen egyetlen felszíni kapcsolata a Kőér utcai járműtelep, ami a vonal déli szakaszán található. Minden gépet, eszközt, anyagot innen szállítanak be a rekonstrukció alatt lévő északi szakaszra, és a bontási anyagot is itt szállítják ki az alagútból.

Budapest
BKV
BKK
MFPI